bertvanpoolnaarpool.reismee.nl

Bert gaat van Pool naar Pool langs de 80ste W. Lengtegraad.

Hallo en welkom op mijn reisblog!

De deuren naar de tuin staan wijd open. Een merel zingt met intense verleiding de longen uit zijn lijf. De geur van seringen schuift met een lichte bries mijn kamer binnen. Het reisverlangen heeft twee jaar gesluimerd in het coronatijdperk en dwarrelende onrustige reisverlangende gedachten zochten een uitweg in mijn hoofd. In gedachten ben ik blijven reizen en ik was bezig met een nieuwe reis te componeren. Uiteindelijk heeft het thema zijn beslag gekregen: van Pool(cirkel) naar Pool(cirkel), Deze gedachte heeft zich stilletjes en met enige schroom genesteld. Na lang broeden beginnen de gedachten uit te vliegen en vragen om nieuwe bestemmingen.

In vervolg op mijn reis om de wereld in 75 dagen, die ik in mijn 75ste levensjaar maakte, ga ik een nieuw reisavontuur koppelen aan mijn 80ste geboortedag. Op die dag hoop ik op de Zuidpool te staan. De komende 2 jaar wil ik symbolisch langs de 80ste W. Lengtegraad van Pool naar Pool te gaan.

Het is mij niet gelukt om op de 80ste W. Breedtegraad een punt te vinden waar ik dicht bij de Noordpool zou kunnen vertrekken. Daarom is het beginpunt van het 1ste deel van de reis gekoppeld aan mijn 78ste levensjaar en dat wordt Spitsbergen de 78.2022 N. Breedtegraad op 12 juni 2022. Dit is het noordelijkste punt dat voor mij bereikbaar is en het dichtstbij de Noordpool. Spitsbergen heeft voor mij altijd een aantrekkingskracht gehad en ik hoopte daar ooit naar toe te kunnen gaan. De kiem is tijdens de aardrijkskunde lessen van de heer Verkade op de middelbare school gelegd. Tijdens deze lessen kwamen magische klanken voorbij als ; Vladivostok, Timboektoe, Himalaya, Angkor Wat , Serengeti , Patagonië en vele andere namen waaronder ook Spitsbergen. De gepassioneerde wijze waarop de leraar daar verhalen over vertelde hebben diepe indruk op mij gemaakt en dankbaar dat ik vele van deze namen heb kunnen bezoeken en dat ik nu naar Spitsbergen kan gaan. Ik ben zo blij !

Na Spitsbergen gaat de reis verder in Canada op de 80ste W. Lengtegraad om precies te zijn de W. Lengtegraad 80.19.44 en N. Breedtegraad 44.13.11. Ook dit is weer symbolisch gekoppeld aan mijn geboortedag (13-11-1944) Daarna gaat de reis verder en volg ik zoveel mogelijk de 80ste W. Lengtegraad naar het zuiden. Dit deel van deze reis zal eindigen in Miami op de 80ste W. Lengtegraad op precies 80.2024 W. Lengtegraad. Deze reis start op 16 juli 2022 in Ontario Canada en zal eindigen in Miami USA op 16 augustus 2022.

Het volgende deel van mijn reis wordt in 2023 vervolgd via Cuba, Panama, Equador, Peru en eindigen in Chili. Het laatste deel zal in 2024 gaan door Chili naar Ushuaia en dan naar de Zuidpool. De reis in 2023 en 2014 zal ik t.z.t., nader uitwerken, zoveel als mogelijk is langs de 80ste W. Lengtegraad.

Ik verheug mij op de komende reis en laat je weer met heel veel plezier meereizen. Zoals bij iedere reis ben ik weer te volgen via mijn blog. Als je mij wil volgen dan hoef je niets te doen. Wil je dit niet meer ontvangen laat mij het dan weten.

Ik ga weer op reis en mijn motto blijft; Leef het leven, blijf genieten.

Reis met mij mee en geniet mee !!

Reislustige groet

BERT

Reacties

Reacties

Elisabeth

Wat een avontuur ga je tegemoet. We reizen graag via je blog met je mee! Liefs, ook van Robert & Janne, Elisabeth

Broer

Met recht een uitdagend project!! Veel succes

Ans en Don

We gaan met je mee!

Jaap Neele

Ik reis weer graag met je mee, Bert.

Willem de Beurs

Gaaf om te lezen wat je gaat doen. Ben zeer benieuwd.

Arno

Mis je nu al. Kom veilig en gezond terug voor n paddy. ?
Ik zal je reis met liefde volgen. Erg leuk bert. Heb d’r zin in. ?

Ellie

Grote bewondering voor je enthousiasme, blij dat we mee mogen reizen, we beleven het door je manier van schrijven echt mee , hou vol , ga door en beleef samen dit mooie grote avontuur

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!